گیگول

❤مرکز اشتراک گذاری لحظات خوش با هم❤

کلمات جدید زیست پیش

سلام 

تا همین پارسال داشت همه چیز به روال ساده جایگزینی سال های تحصیلی و برگشت به سیستم آموزشی شاه صورت میگرفت (اول به نهم ، دوم به دهم....)

ولی یه سری اتفاقات بسیار عجیب و غریب در سال چهارم رخ داد 

حتی اگه تجربی نخونده باشید مضخرف بودن این تغییر بر شما نمایان خواهد شد

کلماتی که رفرنس خارجی داشتن رو به پاس احترام به زبان فارسی ، کردنش فارسی ولی فک کنم این برگردانی واسه زمان سعدی و رستم اینا خوبه نه واسه قرن 21 !

گردیزه! ، مثلا اگه سزارین هم میبود میکردند رستم زاد!!! 

گند زدن به پاس فارسی و کنکور ، تن کوروش رو تو قبر لرزوندن

لطفا ادامه مطلب رو بزنید 

در زیر نمونه هایی رو از اینا داریم 

اونایی رو که معقول هست رو سبز کردم


میتوکندری: راکیزه

کروموزوم: فام تن (برو بمیر)

فتوسنتز : فروغ آمایی

آپاندیس: آویزه

آویز آماس: آپاندیسیت یا عفونت آپاندیس

آنابولیسم: فراگشت

کاتابولیسم: فروگشت

متابولیسم: دگر گشت

آمیلوپلاست: نشادیسه

آنتی دیورتیک: پاد پیشابی

کپسول بومن: پوشینه بومن (دیگه واسه بومن نداشتن)
 رفتی دارو خونه بگو یه پوشینه آموکلسیلین بدین


سانتریول: میانک (خدایی خوندم قهقههه)

سانتروزوم: میان تن

دندریت: دارینه

دیاپدز: تراگذری (خــــــــدا)

اپی گلوت: برچاکنای

واکوئل: کریچه

اگزوسیتوز: برون رانی گلومرول : کلافک

هماتوکریت: خون بهر

لیزوزوم: کافنده تن (یه جورایی از رو تعریفش اینو نوشتن)

میوگراف: ماهیچه نگار

نفرون: گردیزه

نوروگلیا: پی بان

پیرنوئید: دانک

ریبوزوم: رناتن

اسپیرومتر: دم سنج


 آرزوی موفقیت میکنم برای تمام کنکوری ها 

۹ نظر ۳ موافق ۰ مخالف
نسیم ...
۰۳ شهریور ۲۰:۰۷
خدا بخیر بگذرونه...
این تغییرات توی چه کتابی انجام شده؟!؟!
یعنی برای کنکور 96 میخواد؟!

پاسخ :

زیست پیش 
آره ، کاملا 
خوب خوب یاد بگیرین که از شروع مهرماه از از سیاهی لشکر! کنکوریا جلوتر باشید
علی صفری
۰۳ شهریور ۲۰:۱۲
من که رشتم این نیست ککم هم نمیگزه

پاسخ :

هر رشته ای هم باشی عمق افتضاح رو که میتونی بفهمی؟
ها؟
دقت کن زیست شده ادبیات 
قشنگ میخوان تجربی رو به گند بزنن

نسیم ...
۰۳ شهریور ۲۰:۱۵
ببخشید... ولی خیلی از چیزایی که گفتین اصلا توی زیست پیش نیست :-/

پاسخ :

اوه نه معذرت اشتباهی دوستم بهم تلگرام زده 
فک کنم اشتباهه 
آره ، الان که خودم pdf باکتری های سازمان چاپ رو دانلود کردم آب از آب تکون نخورده بود
حالا باشه ببینم شاید پیش نویس 10هم منظورش بوده
نسیم ...
۰۳ شهریور ۲۰:۱۹
مثل نوروگلیا و یا هماتوکریت

پاسخ :

گفتم که آره 
درست میگی
معذرت واقعا معذرت 
محمد مهدی
۰۳ شهریور ۲۰:۲۱
وبلاگ باحالی داری فالوت کردم بی زحمت منو هم فالو کن

پاسخ :

چشم منم فالوت میکنم:)

نسیم ...
۰۳ شهریور ۲۰:۲۶
داشتم سکته میکردم که...
پس خداروشکر ...

پاسخ :

نه نه حالا چارکلمه که بیشتر نبود خب!
حالا واسه اطمینان ه که شده به لینک زیر تشریف ببرید و دان کنید تا شک تبدیل به یقین بشه 
http://www.chap.sch.ir/books/3994
علی صفری
۰۳ شهریور ۲۰:۴۵
والانمیدونم ایناکیاندکه اینطوری تصمیم گرفتند

پاسخ :

دستای پشت پردس
Golshid Mohammadi
۰۹ شهریور ۰۹:۲۱
حوصله کامنت گذاشتن نداشتما ولی تو این پست دیگ نتونستم جلو خودمو بگیرم :‌|
... زدن ب سیستم آموزشی :/ ما هم ک شدیم موش آزمایشگاهی اگ زنده از این آزمایشات بیرون اومدیم رو بقیه هم تستشون میکنن نصف کتابم ک همش چرت و پرت و غلطه
ریاضی و فیزیکو ک نگو 5 تا درسو توی دو ثفحه تمرین بهمون یاد میدن اسم درس زاویس از انتگرال آخرش سر در میاریم اصن ی وضعیه :(
انتخاب رشته ما ک داغون بود مشاور ک اصن نداشتیم مدیر هم میگفت هر موقع آموزش پرورش توی سایت اعلام کنه ما هم شروع میکنیم ی کلاس برای انتخابمون نذاشتن آخه از ما جزغاله تر دیدی ~_~
خیلی مسخرس بپرسن چندمی بعد بگی دوازدهم دوم متوسطه بعد تازه ازت میپرسن حالا اینی ک میگی چی هس و تو آخرش میمونی بالاخره کلاس چندی اگه سوم دبیرستانی چرا درسات اینطورین اگ سال آخری چرا بازم درسات هیچی از زمینه اونا ندارن +_+
الان من رشتم فنیه بعد موندم الان بالاخره سال پیش رو دارم یا ن آخرم فک کنم وقتی 40 سالم بشه بتونم از دست این درسا ی نفس راحت بکشم U_U
دیگه آیم ساری اینقد ور ور کردم ولی خوب مونده بود رو دلم دیه نمیگفتم میپوکیدم ^_^

پاسخ :

واقعا موش آزمایشگاهی اید شماها :) معذر اما اعتراف خودتونه! 
من به ... زدن به سیستم آموزشی کاملا اعتقاد دارم 
غلط کرده هر کی گفته نسل سوخته اونا هستن بابا دهه 60ها حداقل روزشون تو زمستون بوده شماها که هیچ شانسی ندارین 
واقعا دلم حالتون میسوزه عجیب
ژله پرتقالی
۱۴ شهریور ۲۲:۴۲
:)
ولی اینجوری جای بعضیا بهتر تو ذهن میمونه مثل اپی گلوت
عه شما جز کنکوریای 96 ای ؟
پس جا داره من بعد به شما بگم پسرم :)))
موفق باشی

پاسخ :

نه عزیز نه من کنکور دادم :)))))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About me
سلام به گیگول خوش آمدید ....

اینجا در تاریخ 1395/6/2 درست شده...
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان